Pages

Mari kenali mereka...

Walau tak banyak aku nak kongsi maklumat tentang converter2 yang ada, tapi sedikit maklumat tu lah yang dapat digunakan. Untuk lebih byk list mereka yang convert Islam, layarilah en.wikipedia.org/wiki/List_of_converts_to_Islam...kat situ ramai list mereka yang peluk Islam..










YUSUF ESTES
Yusuf Estes dilahirkan pada 1.1.1944 dengan nama Skip Estes, adalah seorang American yang telah diberi hidayah dan memeluk Islam pada tahun 1991. Dilahir dan dibesarkan dalam keluarga Protestant Christian.
Sekarang bergiat aktif sebagai pendawah dan selalu muncul di tv Huda (broadcast dari Eygpt).
Note : Layari http://www.islamtomorrow.com/  untuk lebih lanjut mengenai beliau.













ABU AMEENAH BILAL PHILIPS
Abu Ameenah Bilal Philips adalah seorang guru, pendawah dan author. Dilahirkan pada 7.1.1947 di Jamaica tetapi dibesarkan di Kanada dimana dia telah memeluk Islam di sana pada tahun 1972. Selalu muncuk di Peace TV, dimana siarannya boleh didapati hampir kesemua negara. Mendapat B.A degree di Madinah Islamic University dan M.A in Aqeedah di King Saud University, Riyadh. Keluarga dan datuknya adalah tergolong dalam ahli Bible dan pendawah kristian. Note : Layari http://www.bilalphilips.com/ untuk lebih lanjut mengenai beliau.














JAMES J. YEE
James J. Yee, dikenali sebagai Yusuf Yee dan dilahirkan pada tahun 1968 di New Jersey dan dibesarkan, adalah bekas askar America.  Memeluk Islam pada tahun 1991 dan berkahwin dengan Huda dar Palestine dan kini mempunyai anak seramai 2 orang. Dia pernah ditugaskan di Guantanmao Bay Naval Base.
Note : Untuk keterangan lanjut mengenai beliau, layari en.wikipedia.org/wiki/James_Yee 
 












HUSSAIN YEE
Hussain Yee lahir pada tahun 1950 seorang Malaysian Chinese. Dilahirkan dalan keluarga Buddha dan memeluk Islan ketika umurnya 18 tahun. Mendapat pendidikan di University Madinah pada tahun 1978, khusus dalam hadis. Menyertai PERKIM sekembalinya ke Malaysia. Selalu muncul di Peace TV
Layarilah en.wikipedia.org/wiki/Hussein_Yee untuk info lanjut.











ABDUL RAHEEM GREEN
Abdul Raheem Green, dilahirkan pada tahun 1964 dengan nama Anthony Green. Melanjutkan pelajaran ke University of London, tetapi kandas kerana ingin menceburi kerja kegiatan Islam. Juga banyak mempelajari agama lain selain Islam, seperti Buddhism selama 3 tahun sebelum memeluk Islam pada tahun 1988. Pernah mempunyai dua isteri dan anak seramai 6 orang.
Note : Website Green http://www.islamsgreen.org/













HASLIDA HASHIM
Hehehe...aku daa, si tuanpunyer blog..tak yah kenal pun takpe... tak pamous pun aku ni..Saje nak buat lawak skit dalam bercerita...huhuhu. Aku bole ditemui dalam blog aku sendri lah..hehehe.




Photobucket







P/s : Seberapa ramai antara kita seperti mereka (bukan Haslida Hashim tau)...Mereka menyelami Islam dgn begitu mendalam, dan kita bersyukur dilahirkan Islam, tapi tak ramai mendalami Islam...(Aku sedang cuba untuk jadi Islam yg terbaik, InshaAllah)...

No comments: