Pages

Sapa bole tolong aku... apa tajuk aku nak letak ni???

Hehehe..sori ar bukan nak menunjuk fridge yg penuh ni...last week tak buat shopping sbb umrah, so semalam barang kat dalam fridge tu dah abis, tinggal ais dan kurma..agak2 bole masak tak kurma and ais tu..wuakakaka sengal lah, mana bole masak kan..ala aku tau, saja jek nak gurau...semalam shopping, beli ayam, daging, sayuran dan lain2 lah..beli ayam yg dah dipotong (bahagian paha), adalah 4 biji dalam tu, tapi ya ampooon...harganya mcm sekor ayam...13 riyal...rasa macam nak letak balik je kat rak ayam..mahal giler..kat JB pun, sekor ayam adalah dalam RM12-13, kan...if mcm ni aku nak bela ayam lah...wuakakaka...bela ayam kat mana...atas bumbung ker....

Haaa, buku ni hubby beli 2 riyal sebuah, sebenarnye buku ni publisher bagi free, tapi dah sampai kat book shop di jual lak...ermmm takpe lah...2 riyal, tak banyak mana pun nak dibangdingkan dgn isi2 buku tu...Sebenarnya aku dan hubby dah start nak menghapal surah2 dalam buku tu (last 3 juzuk Al-Quran)...InshaAllah maka bermula lah pembelajaran aku, ntah bole hapal ke tidak lagi, maklum lah otak dah kuat mcm dulu...hehehehe....lawak lawak lawak...ingat badan ke otak kau tu....maka sambil masak aku kena hapal lah...dan moral of the story is, hubby aku tak bagi gayut kat internet selalu...betol tak...aku tau, tapi bagus juga tuk aku..ya lah, kita rajin, Al-Quran akan tolong kita nanti masa kat sana...cuma aku lam be be (lembab) skit jek bab nak mengenal ayat..mudahan segala berjalan lancar dan bole hapal..

 

Photobucket
P/s : Sebaik-baik kalian adalah siapa yang mempelajari Al-Quran dan mengajarkannya (Al-Bukhari) 

No comments: