Pages

Plan dulu..InshaAllah

Semalam sambil berbual dengan hubby, saja jek crite pasal nak buat umrah dan nak ke Dubai. Pasal umrah tu, hubby cakap skrg kalau pegi memang tak ramai orang, lagi lah sekarang winter season, so sejuk skit kat sana. Masa puasa tahun lepas ingat nak buat, tapi tak sempat, so ingat this time nak buat juga lah, InshaAllah....doakan aku... Last aku buat umrah tu tahun 2006, mmmm dah hampir 4 tahun tu...lama juga kan...Masa aku pergi that time, pegi naik bas jek and perjalanan macam dari selatan johor nak ke utara kedah...jauh kan...so this time plan ingat nak naik flight jek and turun kat Jeddah...bagus gak, sbb skrg Anas pown bila naik flight tak banyak ragamnye..senang skit nak handle...mudahan if jadi buat umrah kali ni, aku sefamily diberi kesenangan dan ketenangan dalam segala hal...dan yang penting aku nak berdoa kat sana agar dapat pregnant lagi...hehehe syoknye...juga buat anak2, sedara mara dan smue Muslim agar diberi peluang untuk buat umrah...InshaAllah Ameen...Ok bab umrah dah abis crite...skrg bab nak ke Dubai lak... Ok, Dubai dengan Riyadh kira berjiran, mcm singapore dan johor lah citenya...If nak ke Dubai dari Riyadh bole naik flight dan juga berkereta..if flight hanpir 2 jam penerbangan dan berkereta lak 10 jam...woooow jauhnye mcm dari johor ke kedah jekk...Naik kereta pun best gak, sebab akan lalu Qatar dulu, pastu Abu Dhabi dan baru Dubai...so masa kat Qatar and Abu Dhabi tu aku bole drive the car..tu yang aku suka, sebab kat Riyadh jangan haraplah dapat drive the car, memang kena tangkap...susah susah...Korang tak tanye ke nape aku nak ke Dubai...sebenarnya bekas isteri hubby aku dah kawin dan suaminye duduk kat Dubai, so dia dah sampai Dubai tu ari, tu yang aku plan nak ke sana, InshaAllah...Kesian dia, duduk kat Melbourne, suaminye kat Dubai...jauh kan...mcm aku gak lah bila balik JB, hubby aku kat Riyadh..hanya dia dan aku yang tahu bagaimana rasanye bila berjauhan dgn suami masing2...moga Allah beri kekuatan pada kami... Oh ya semalam aku dah start memasak dan hubby also dah start menurunkan berat badan dia dah hampir 3 minggu (memang ada turun...hehehe), secara tak langsung pun aku terikut gak..apa tak nye, aku nak masak sedap2 pun tak syok, nanti aku makan dia tengok jekk.. kan tak best, so aku nak makan sedap2 time weekend..esok weekend and aku ada appointment dengan doctor lagi...maklum lah umur dah meningkat, so kena selalu check, takut ada apa2 penyakit ke kan...walau umur aku banyak, tapi aku tetap maintain mudo you...hahahaiiiii perasaannya...