Pages

Aku bercerita tentang....

DARI CHANGI KE RIYADH
Flight aku ke Riyadh is on 23hb jam 7.50pm, tapi itu ini pun, berlepas half hour late. Dari JB aku ke Singapore naik kereta, sebab dah ada orang yang nak amek and antar aku, so jam 4pm aku dah bertolak masuk ke Singapore, nasib baik tak jammed, if tak aku suruh driver tu terbang terus ke Changi...hahahaha...buat lawak lak... Sampai sana dalam jam 520pm, terus check in and then lepak2 jap sementara nak tunggu aku boarding jam 640pm. Kebetulan flight aku tu dari Jakarta, so aku naik flight yang sama dgn hubby aku dan hubby cakap aku duduk sama2 dgn dia, tapi rupanyer aku duduk kat belakang dia...whuahuahua mcm nak nangis je... And also dia ckp maybe transit jap and tunggu dalam flight je...rupanyer.. all passenger kena out from the plane...hehehe mana aku tau yang hubby aku dah lama sampai dan tunggu aku kat boarding...sian dia..sorry ea...nasib baik masa dalam plane tu aku dapat tukar tempat duduk dengan other passenger tu, dapat lentok2 dengan laki aku jap..hehehehee...Smue anak2 and termasuk bakal menantu aku tu (InshaAllah) yang antar aku ke Changi...dah lama gak aku balik, pastu tak masuk Changi, so airport nyer tgh renovation, aduh mencari juga mana counter Saudi Airline aku tu... dah lain airport tu, macam kelam kabut jek aku tgk... Biasalah if dah nak balik, mesti amek gambar punye, so aku letakkan lah sekeping dua gambar buat tatapan smue..


Masing2 posing bila suruh amek gambar, tapi tak ready, aku dah klik so jadi lah gambar candid, ini aku dah masuk dalam blog aku ni, abis lah smue dah tau sapa bakal menantuku tu..hehehehe tak leh nak sembunyi2 lagi daa..hubby aku pun nampak gak dia masa mereka antar aku kat pintu masuk...kantol.....



Kakak and adik lagi...hehehe perasaan tak abis2 aku nih...takpe yang penting aku tak susahkan smue orang pun..dah tentu lah anak dara aku...


Bujang aku ni pun nak melaram juga, walau masih bertongkat jalan, nak juga dia antar aku ke Changi...pada mulanye dia tak nak antar, tapi aku cakap jangan jalan byk2 nanti penat, baru dia nak ikut...masih sempat melaram dengan spek abangnye...alahaiii


Di mana ada intan di situ ada dia...hehehehe....


Dah takde orang yang nak amekkan gambar aku, biar aku sendri yang amek...cun juga ya...perasaan lagi...wuakakakaka


Aku cakap dengan along, dah macam nak buat persembahan boria lah pulak dengan vest dan baju kotak dia tu..hahaha dia bantai ketawa jek, apa dia peduli...melaram atas troli..pun bole...ahh layannnn



DI RIYADH AIRPORT
Perjalanan dari Changi ke Riyadh memakan masa selama 8 jam, nasib baik Anas tak buat hal or meragam, ya lah dia dah besar sekarang, tak kan nak meragam lagi, agaknya dia pun faham kot keadaan dalam flight if dia buat hal...terima kasih ye Anas...Biasalah dalam flight tu ada makan utk Anas, pun aku sebat, bukan lapar pun tapi dah ada depan mata rezeki tu, apa lagi bedal lah...bila makanan aku sampai, aku bedal lagi...hehehe kuat nye makan...Dua kali meal, dua2 makanan Anas aku sebat...fuhhhhh kenyang perut aku, bila dah kenyang of course mengantukkk...apa lagi amek kesempatan lelapkan mata jap, sebab Anas dan hubby aku dah tido...kroh kroh kroh...buruknye tido berdengkur...hehehe yang dengar cuma hubby aku jek... Sampai kat Riyadh (King Khaled International Airport) lebih kurang jam 1145pm waktu tempatan (445am waktu Malaysia)....Oh ya lupa aku nak crite, dalam flight tu hampir 70% dari Indonesia, maybe keje kat sini as maid...beruntung juga mereka, senang juga dapat naik flight kan...mereka sanggup pergi jauh semata2 untuk cari rezeki...tapi kat mana2 mesti ada Indonesian, sebab mereka berani kluar dari negara mereka..syabas2...Suhu sejuk menyelubungi aku dan family sebaik aku keluar dari airport...grrrr grrr sejuk juga... kebetulan hubby kawan aku tak dapat amek, so kitaorng naik private car tuk balik umah, charge 60 riyal...tapi banyak songeh juga driver tu...aku malas nak layan, hubby aku pun terpaksa layan walau dia malas nak layan...Eh ada dua keping jek gambar masa dah sampai Riyadh...korang tengok lah..



Dah takde keje lah tu dan sementara bagasi blum kluar, aku sempat amek gambar ni...ntah apa2 jek aku amek..kat tempat kluar bag pun bole amek..


Bagasi aku dan hubby tak banyak, so tak lah susah sangat hubby aku nak mengangkat banyak2 bag tu kan..