Pages

PIRI-PIRI CHICKEN


Ini bukan pari-pari or kambing biri-bri tau..nama piri ni aku amek masa lepak sambil makan kat Nando's, n kepedasan ayam ni pun mcm kat Nando's, so aku pinjam jek nama ni, bukan nak amek smue..hehehe





















BAHAN DAN CARA :
2 biji cili merah, lebih pun boleh
1 biji bawang besar, dicincang halus
1 biji lada bengala merah
3 sb cuka
4 sb minyak zaitun
4 keping dada ayam
Sayuran salad, untuk hiasan

Cincang kasar lada bengala dan lada merah, kemudian gaulkan dengan bawang besar, cuka dan minyak zaitun dan perapkan bersama ayam, biarkan selama 30 minit.
Keluarkan ayam dan panggang atas grill atau kuali dan masak lebih kurang 5-6 minit dan balik2 kan.
Angkat dan hidangkan atas sayuran salad.


5 comments:

PearlnScarf said...

sedap nampak ayam nie... tapi pcili merah tue yg mcm cile merah mesia ker??

NaNaJoe said...

nmpak menyelerakan...
aish~~
lapar lak~~ :P

Idda Hashim said...

Nana : Dipersilakan amek je..hehe tapi gambar je tau
PnS : Same with msia punye cili (lada merah)

realiti.. said...

kalu taruk pari-pari chicken best gk..

ummuamin. said...

salam sweaty.sedapnya.copy yer.hehehe.