Pages

3 Budak Hitam

Al Kisah
Tersebut lah  kisah
Di sebuah padang pasir terdapat 3 budak hitam
Salah seorang budak hitam itu terjumpa 1 botol yang aneh yang tertanam dalam pasir

Budak hitam 1: Hey tengok aku jumpa botol ni, tengok ada sesuatu yg bergerak dlm botol ni lah..
 Budak hitam 2: Cepat lah buka aku nak tengok apa benda tu...
 Budak hitam 3: Hey, jangan lah, nanti  sesuatu yg buruk terjadi mcm mana?

Budak hitam1: Hey, kalau takut gak pegi balik lah
Budak hitam 2: Betol2
Budak hitam 3: Tak nak balik nak tunggu jugak
Budak hitam 2: cepat lah buka botol tu 

Tiba2 keluar asap hijau dari botol tersebut lalu menyeru hey budak hitam, terima kasih kerana telah lepaskan aku dari botol ini. Sudah 1000 tahun aku berada dlm nie sejak tahun 0026 masihi. Dengan ini aku akan tunaikan permintaan kamu 

Budak hitam1: Jin,  aku nk jadi putih bole tak?
Tiba2, boooooooooom putih lah budak hitam 1

Budak Hitam 2: Jin, aku nak lagi putih dari budak hitam 1
Tiba2,  boooooooooooom putih lah budak hitam 2 dari budak hitam 1

Budak hitam 3: Jin, aku tak nak jadi putih, tapi aku nak kawan2 aku yang minta jadi putih tadi, jadi hitam dari aku. 

Maka budak hitam 1 & 2 jadi hitam sehitamnya




ih : Kah kah kah, bijak budak hitam 3 tu..

1 comment:

maCy said...

ade iras2 malas. keke